Іванківський районний ЦДЮТ
>
Меню сайту

Категорії розділу

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 74

Календар
«  Жовтень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Корисні посилання

Форма входу


Архів записів

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вітаю Вас, Гість · RSS 21.09.2017, 15:12

Головна » 2014 » Жовтень » 31 » Запрошуємо до участі
15:33
Запрошуємо до участі

Інформаційно-методичні матеріали організації та проведення

районного етапу обласного  конкурсу на кращий навчально-методичний матеріал  з науково-технічної творчості 

 

Загальні положення

1.1. Районний етап обласного конкурсу на кращий навчально-методичний матеріал з науково-технічної технічної творчості (далі – конкурс) проводиться Іванківським районним ЦДЮТ.

1.2. У конкурсі беруть участь як окремі педагогічні працівники, так і авторські групи педагогів. 

 

2. Вимоги до конкурсних матеріалів

2.1. Матеріали повинні ґрунтуватися на державних стандартах у сфері позашкільної освіти науково-технічного напряму, 
зокрема затверджених Міністерством освіти і науки України (Програми з позашкільної освіти: Науково-технічний напрям /  
Биковська О.В., Лихота С.О. – К.: грамота, 2007. – Вип.1. – 360 с. (лист МОН України від 18.07.07  № 1/11-5303).

2.2. Роботи подаються у друкованому варіанті (комп’ютерний набір тексту, формат А4) та на електронному носії (СД-диск – текстовий редактор Word) у 2-х примірниках з обов’язковим зазначенням особистих даних автора. Комп’ютерний набір: шрифт 14, Times New Romen, через 1,5 інтервали, з одного боку білого паперу формату А 4; поля: ліве – 3 см, праве – 2 см, верхнє – 1,5 см, нижнє – 1,5 см. Текстова частина має бути чорного кольору. Всі сторінки, враховуючи ілюстрації та додатки, нумеруються. Першою сторінкою вважається титульна, на якій цифра 1 не ставиться. Матеріали, які не відповідають зазначеним вимогам не розглядаються.

2.3. Конкурс проводиться за такими номінаціями:

- навчальна програма гуртка;

- методична розробка заняття;

- методичні рекомендації;

- навчально-методичний посібник;

- творчий проект.

Навчальна програма гуртка (адаптована, експериментальна, авторська).                                 

Зміст програми повинен відповідати профілю гуртка, сучасним вимогам до організації та змісту навчально-виховного процесу. 

Навчальна програма передбачає такі структурні елементи:

- титульний аркуш;

- відомості про автора (прізвище, ім’я та по батькові, місце роботи, посада);                                

- пояснювальну записку (актуальність введення програми, новизна; мета і завдання програми; можливості програми для розвитку творчих здібностей особистості, рекомендації щодо організації та форм проведення занять);

- навчально-тематичний план із зазначенням кількості годин на теоретичні і практичні заняття;

- зміст програми (детальне розкриття навчально-тематичного плану);

- вимоги щодо рівня знань, вмінь та навичок гуртківців;

- прогнозовані результати;

- орієнтовний перелік обладнання для організації роботи гуртка,  

- список літератури відповідно до сучасних бібліографічних вимог.

Методична розробка заняття  (конспект) передбачає такі структурні елементи:

тема, мета, завдання, тип заняття, форма заняття, обладнання, технічне забезпечення, план проведення, хід заняття (вступна частина, основна, заключна), висновки, завдання, рекомендації. Також подаються додатки до методичної розробки заняття: фото-, відеоматеріали, ілюстративні матеріали, схеми, відеозапис, фотоколаж, таблиці тощо. 

Методичні рекомендації повинні бути орієнтовані на надання практичної допомоги керівникам гуртків щодо використання сучасних форм та методів організації навчально-виховного процесу з вихованцями у гуртках: початково-технічного (гуртки початкового технічного моделювання, оригамі, паперопластики), спортивно-технічного (гуртки авіа-, судно-, авто-, ракетомоделювання), предметно-технічного (радіоконструювання, гуртки астрономії тощо), художньо-технічного (фотоаматори, технічний дизайн, моделювання іграшок-сувенірів та інші), інформаційно-технічного (програмування, веб-дизайн,  офісні технології), виробничо-технічного (кухарі, перукарі, столярі) профілів науково-технічного напряму позашкільної освіти тощо.

Подані матеріали складаються з таких розділів:

- відомості про автора,

- вступ (актуальність теми, мета і завдання роботи, зазначення категорії педагогічних працівників для яких розроблено методичні рекомендації);

- методичні рекомендації;

- висновки;

- додатки;

- список літератури;

- рецензії (за наявності).

Навчально-методичний посібник. Зміст навчально-методичного посібника має базуватися на сучасних навчально-методичних та  практичних досягненнях.

 Посібник має такі структурні компоненти:

- титульний лист;

- відомості про автора;

- зміст, вступ (розкриття теми, мети, основні завдання);

- основна частина ( відповідність темі, меті та завданням, містить методику викладання навчального матеріалу, актуальність і перспективність; новизну і прогресивність; результативність і дієвість; практичне застосування);

- запитання, завдання, вправи, опис технологій повинні сприяти розвитку мислення вихованців, формуванню у них життєвої компетенції;

- висновки;

- довідково-інформаційний матеріал (схеми, креслення, графіки, діаграми не повинні повторювати основний матеріал,);

- додатки повинні мати тематичні заголовки, стосуватися всієї розробки або її частин, посилання в текстовій частині на додатки є обов’язковим;

- словник термінів;

-  список літератури відповідно до сучасних бібліографічних вимог;

- рецензії.

Творчий проект  має містити розділи:

- дидактична мета проекту (навчальна, розвивальна, виховна, соціальна);

- тривалість проекту;

- ресурсне забезпечення проекту;

- модель об’єкта діяльності (структура, принципи внутрішньої організації та особливостей функціонування);

- освітня технологія (основні шляхи досягнення мети проекту та їхнє обґрунтування);

- система контролю за реалізацією проекту;

- додатки (методичні рекомендації, розробки конкретних заходів щодо реалізації проекту тощо);

- список літератури відповідно до сучасних бібліографічних вимог.


 
3. Критерії оцінювання матеріалів
3.1. Навчальні програми гуртка:
- відповідність принципам наступності та доступності у викладенні навчального матеріалу; достатність теоретичних пояснень, загальноприйнятої термінології, символік;
 конкретність і доцільність уведення наукових понять;
- відповідність обсягу навчального матеріалу нормам навантаження й кількості навчальних годин; 
- спрямованість навчального матеріалу на розвиток пізнавальних та творчих здібностей учнів, вихованців, слухачів;
- використання технічних засобів навчання, типового обладнання, ілюстративного матеріалу;
- використання міжпредметних зв’язків;
- можливість практичного застосування в педагогічній практиці; 
- відповідність вимогам щодо оформлення програми;
- список літератури.
3.2. Розробка заняття:
- актуальність та перспективність; 
- відповідність завдань визначеній меті, методів, форм та прийомів віковим особливостям дітей;
- ефективність та результативність;
- можливість практичного застосування в педагогічній практиці; 
- відповідність вимогам щодо оформлення заняття; 
- список літератури.
3.3. Творчі проекти:

-  теоретичне обґрунтування проекту;

- актуальність програми, відповідність навчальним запитам та життєвим потребам вихованців;

- структурування діяльності відповідно до класичних стадій реалізації проекту;

- практичне чи теоретичне (але обов’язково прикладне) значення результату реалізації проекту та готовність до застосування (впровадження);

- педагогічна цінність діяльності (розширення знань вихованців, особистісних якостей, логічного, творчого, стратегічного мислення, готовності до конкретних дій);

- завершеність, доступність, інформативність, доказовість, наочність, реалістичність, визначеність у часі;
- відповідність вимогам щодо  оформлення проекту; 
- список літератури.

3.4. Методичні рекомендації та навчальні посібники:

- актуальність;

- змістова насиченість та повнота розкриття матеріалу;

- новизна форм і методів роботи, викладених у матеріалі;

- можливість подальшого практичного застосування;

- стиль та грамотність;

- відповідність вимогам щодо оформлення матеріалів;
- список літератури.

 

 

Положення про районний етап  Всеукраїнського конкурсу

науково-методичних розробок та віртуальних ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти

 

І. Загальні положення

1.1. Це Положення визначає порядок організації та проведення районного етапу Всеукраїнського конкурсу (далі – Конкурс) науково-методичних розробок та віртуальних ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти.

1.2 Конкурс проводиться з метою поліпшення науково-методичного забезпечення, підвищення якості позашкільної еколого-біологічної освіти з учнівською молоддю, розвитку творчого потенціалу педагогів, поширення інноваційних досягнень, передового педагогічного досвіду.

1.3. Основними завданнями Конкурсу є:

 підвищення професійної майстерності педагогів позашкільних навчальних закладів, розвиток їхнього творчого потенціалу;

 вивчення, узагальнення та поширення кращого педагогічного досвіду роботи з дітьми та учнівською молоддю, задоволення їхніх потреб у професійному самовизначенні та творчій самореалізації;

 впровадження в навчально-виховний процес позашкільних навчальних закладів освітніх програм та методик навчання, орієнтованих на досягнення завдань освіти в інтересах збалансованого розвитку;

 створення банку методичних матеріалів з організації еколого-природоохоронної та дослідницької діяльності учнів;

 підтримка творчо працюючих педагогів системи позашкільних навчальних закладів еколого-натуралістичного напряму.

 

ІІ. Учасники Конкурсу

2.1. У Конкурсі беруть участь як окремі педагогічні та науково-педагогічні працівники, так і авторські творчі колективи позашкільних та вищих навчальних закладів, наукових установ (далі - учасники).

2.2. Учасниками Конкурсу подаються заявка за формою згідно з додатком до цього Положення та рукописи науково-методичних розробок та віртуальних ресурсів.

Подані на Конкурс рукописи науково-методичних розробок повинні відповідати вимогам пункту 3 цього Положення.

2.3. Методичні матеріали подають до 10 листопада  до районного ЦДЮТ

2.4. Матеріали подаються в друкованому та електронному вигляді

2.5. Роботи, надіслані на Конкурс, не рецензуються і не повертаються авторам.

2.6. Учасники Конкурсу зобов'язані дотримуватись вимог цього Положення.

ІІІ. Вимоги та критерії оцінювання рукописів науково-методичних розробок та віртуальних ресурсів

3.1. Загальні вимоги до рукописів науково-методичних розробок .

3.1.1.На Конкурс приймаються рукописи науково-методичних розробок із еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти, а саме:

 навчальні програми гуртків та інших творчих об'єднань;

 програми елективних курсів за різними науковими напрямами;

 методичні рекомендації та навчально-методичні посібники з організації науково-дослідницької та еколого-природоохоронної діяльності в навчальних закладах різного типу для учнів різних вікових категорій;

 дидактичні та практичні матеріали для проведення дослідницьких робіт;

 навчальні посібники та розробки для молоді щодо ефективної організації самостійної роботи учнів;

 проекти, сценарії масових заходів для учнів із еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти

3.1.2. Подані на Конкурс роботи повинні відповідати діючим вимогам до науково-методичних розробок, затверджених Міністерством освіти і науки України.

3.1.3 Оцінювання науково-методичних розробок, представлених на Конкурс, здійснюється за критеріями:

 відповідність сучасному рівню розвитку суспільства і науки;

 актуальність і перспективність;

 достатній теоретичний рівень та дослідницький характер;

 новизна та прогресивність;

 відповідність віковим особливостям вихованців;

 результативність і дієвість;

 практична спрямованість навчального матеріалу.

3.2. Загальні вимоги до віртуальних ресурсів.

3.2.1.До віртуальних ресурсів належать: віртуальні екскурсії, уроки, тренажери, підручники, книги.

3.2.2. Оцінювання віртуальних ресурсів, представлених на Конкурс , здійснюється за такими критеріями:

 зміст віртуального ресурсу (підбір матеріалу, інформативність, зрозумілість і чіткість інформації, грамотність, можливість вибору мови);

 дизайн віртуального ресурсу (наявність заголовка, чіткість тексту, добір колірної палітри, наявність єдиного стилю оформлення, відповідність та оптимальність графічних елементів змісту).

3.3. Роботи, які не відповідають вимогам, визначеним цим Положенням, конкурсним журі не розглядаються.

ІV. Визначення, нагородження переможців Конкурсу

4.1. За підсумками Конкурсу визначаються переможці та призери.

4.2. Кращі матеріали Конкурсу рекомендуються до участі у обласному етапі.

 

Категорія: Методична робота | Переглядів: 283 | Додав: cdutiv | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2017
Створити безкоштовний сайт на uCoz